For å vise mer spesifikt hva vi kan hjelpe våre kunder med, har vi tatt litt bilder når vi har vært ute på oppdrag. Så kan vi lettere forklare hva vi gjør og ikke minst hva vi kan bidra med.
Vi hadde f.eks en kunde med en Audi A5 nylig, med oransje lys i dashbordet som kontaktet oss i første omgang, for å forsøke å finne en rimelig løsning på hva som var galt med bilen. Det koster jo tross alt kun 559,- å få en av våre bildoktorer på besøk. Feilkode avlesingen, samt kundens beskrivelser av hva han opplevde når han kjørte bilen med lys i dashbordet, var nok til at mekanikeren som kom hjem til ham visste hva som var galt.
Nå er det også et "kjent problem" på denne bilmodellen at bilen gjerne "sluker" olje med tilsvarende følgeproblemer, men hvem andre enn mekanikere kjenner til slikt? Dermed fikk kunden masse god iinformasjon om dette, i tillegg til at mekanikeren kunne fortelle hva feilkodeavlesingen sa;
Ettersom å skifte tennplugger var løsningen i dette tilfellet, innhentet vi som en del av tilbudet vårt pristilbud fra verksteder på jobben med å skifte alle 4 tennpluggene for kunden. Men siden bileiere faktisk har lov til å reparere selv på egen bil, og det å skifte tennplugger ikke er en komplisert sak, kunne vår mekaniker på stedet fortelle kunden hvordan han kunne gå frem, samt hvilke verktøy som ville trenges for å bytte dem selv.
Dermed løste bileieren saken selv, og sparte gode penger på det. Hadde han ikke følt seg handy nok til å gjøre det selv, kunne han valgt et av verkstedene som kom med ledig time og pristilbud på jobben. På bildene under kan en se hvordan kunden løste det selv. Og siden han var så fornøyd med å ha spart penger nå før ferien, tok han like godt bilder og sendte til oss, som takk for hjelpen:)